Praca, która daje satysfakcję? To możliwe!

0
1088
Praca, która daje satysfakcję

Istnieje przynajmniej kilka sposobów poszukiwania pracy. Można aplikować na oferty pracy zamieszczane na stronach internetowych lub w prasie papierowej, uczestniczyć w targach pracy lub kontaktować się telefonicznie z pracodawcami i bezpośrednio dostarczać swoje CV do działów kadr firm. Każda z tych form może przynieść zamierzony efekt, jednak by tak się stało, należy zadbać o podstawy, to znaczy wiedzieć, jak najlepiej zaprezentować siebie i przekonać potencjalnego pracodawcę, że jest się najlepszym kandydatem na pracownika. Można tego dokonać przy pomocy profesjonalnego CV i listu motywacyjnego czy solidnego przygotowania się do rozmowy kwalifikacyjnej.

Oczywiście procesy rekrutacji różnią się od siebie, najczęściej w zależności od branży, której dotyczą. Coraz szerzej dostępna technologia cyfrowa odgrywa ogromną rolę w kształtowaniu trendów w rekrutacji, co wiąże się z poszukiwaniem pracy online. Dotyczy to w tym samym stopniu osób bez zatrudnienia, jak i wszystkich chcących zmienić pracę. Coraz więcej firm automatyzuje proces, korzystając z różnych mediów do wyszukiwania i sprawdzania wykwalifikowanej kadry. Serwisy z ogłoszeniami są bardzo popularne i to zarówno dla poszukujących pracy jak i pracodawców. Warto mieć na uwadze także rolę, jaką w procesie zdobywania zatrudnienia odgrywają media społecznościowe. Prym wiedzie LinkedIn, który jest kanałem społecznościowym. Jednak firmy coraz częściej publikują ogłoszenia na Twitterze i Facebooku oraz w serwisach lokalnych, więc nie chcąc stracić jakieś szansy, warto jest przeglądać także te serwisy.

Inne działania pomocne w szukaniu pracy

Trzeba wiedzieć, że wiele ofert pracy nie jest publikowanych na stronie internetowej pracodawcy. Sporo firm, które rekrutują pracowników na bieżąco, zleca wyszukiwanie odpowiednich kandydatów zewnętrznym firmom. Wtedy najskuteczniejszym sposobem na angaż jest nawiązanie kontaktu z rekruterem pracującym w takiej właśnie firmie. Podczas poszukiwania pracy kluczowe jest, aby po pierwsze doskonale znać swoje potrzeby, kompetencje i umiejętności, ale także dobrze orientować się, czego się oczekuje od pracy w danej organizacji. Kluczowe jest także zdobycie potrzebnej wiedzy na temat metod poszukiwania pracy, to zawsze nowa wiedza, dzięki której można wiele zyskać.

Targi pracy są także szczególnie popularne wśród firm poszukujących młodych ludzi, którzy dopiero stoją u progu kariery zawodowej. Ci z kolei często tworzą listę firm, w których chcieliby pracować i właśnie do nich w pierwszej kolejności kierują swoje dokumenty aplikacyjne. Kierowanie CV na konkretne stanowiska do dużych, znanych korporacji stało się ostatnio bardzo popularną strategią poszukiwania pracy. Może być ona skuteczna, jeśli podejdzie się do niej we właściwy sposób. W CV powinno się zawrzeć aktualną klauzulę poufności, ponieważ przepisy RODO wprowadzone w maju 2018 roku spowodowały pewne zmiany, a błąd w tym zakresie może przekreślić jakikolwiek kontakt ze strony pracodawcy. Więcej na ten temat można znaleźć na tej stronie.

Działać, ale mądrze

Nie jest żadną tajemnicą, że wielką pomoc w poszukiwaniu pracy oferuje Internet, jednak trzeba wiedzieć także o tym, że nie zawsze aktywność w sieci może być korzystna w przypadku starania się o angaż na dane stanowisko. Niektóre rodzaje aktywności w serwisach internetowych mogą zadziałać na naszą niekorzyść. W przypadku mediów społecznościowych, jak na przykład Facebook czy Twitter dobrze jest zawęzić dostępność zamieszczanych informacji do sprecyzowanej grupy znajomych, by nie wszystkie informacje były widoczne dla każdego.

Obecnie wielu rekruterów sprawdza serwisy społecznościowe i sprawdza w ten sposób, czy kandydat pasuje do profilu firmy, czy swoim zachowaniem nie wpłynie negatywnie na renomę i opinię o pracodawcy. Warto mieć na uwadze fakt, że nawet niewinny „post” na Facebooku może przekreślić szanse na zdobycie pracy. Jednak social media mogą również okazać się pomocne w procesie zatrudnienia. Wielu kandydatów poprzez rozsądne zarządzanie swoim kontem wykorzystuje swój profil w celu autopromocji swojej kandydatury na dane stanowisko w procesie rekrutacji.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ