Założenie własnej działalności gospodarczej – praktyczne porady i pomysły

0
1837
Założenie własnej działalności gospodarczej - praktyczne porady i pomysły
Źródło: Adobe, 60010982

Planujesz założyć swoją firmę, masz pomysł, ale zupełnie nie wiesz, od czego zacząć? Przed złożeniem wniosku o rejestrację rozpisz dokładnie biznesplan, a elementy, jakie powinny się w nim znaleźć, omówimy w tym poradniku.

Formalności

Stworzenie biznesplanu to pierwszy, najważniejszy czynnik w procesie otwierania działalności. Nie traktuj tego dokumentu jako zbędnego lub nużącego obowiązku, bo dobrze rozpisany projekt zwiększy szanse na sukces firmy. Najważniejsze elementy to zapisanie informacji o działalności, np. opis zakresu usług, analiza konkurencji i rynku oraz plan finansowy. Dobrze jest również zadbać o analizę SWOT, czyli zastanowienie się nad mocnymi i słabymi stronami pomysłu.

Inne czynniki to wybór formy prawnej – najpopularniejsze to jednoosobowa działalność gospodarcza lub spółka – oraz sposobu opodatkowania i PKD. Kody PKD zaznaczysz we wniosku CEIDG i określą one, jaki rodzaj działalności będziesz prowadzić. Na koniec pozostaje decyzja wyboru biura rachunkowego, a ostatnim krokiem jest rejestracja naszej firmy w urzędzie. Możesz to też zrobić online za pomocą profilu zaufanego i podpisu elektronicznego.

Sposoby promocji

Jak się promować? Warto wykorzystać moc internetu. Działania marketingowe prowadzone online są nie tylko skuteczne, ale i dość tanie, w porównaniu do tradycyjnych metod. W przypadku większego budżetu na promocję i prowadzenia np. lokalu gastronomicznego, ulotki i reklamy w lokalnej gazecie to wciąż dobry pomysł.

Zadbaj o stworzenie strony internetowej. Notka o misji firmy, usługach lub produktach nie powinna być szablonowa i nudna, pamiętaj, że będzie stanowić wizytówkę Twojej działalności. Kolejne sposoby to płatne reklamowanie się np. poprzez Facebook lub Google AdWords. Postaraj się również regularnie odpowiadać na wiadomości od Twoich klientów i utrzymywać z nimi kontakt poprzez media społecznościowe.

Jeżeli planujesz zatrudniać pracowników lub po prostu chcesz przyciągnąć klientów, rozważ gadżety reklamowe. Mogą to być cukierki, długopisy, kubki i inne akcesoria z logo firmy, które z pewnością wzbudzą pozytywne odczucia, a tym samym szansę na zapamiętanie Twojej marki.

I na koniec…

Niezależnie od tego, jaki będzie profil Twojej działalności, przed rozpoczęciem działań poświęć czas na przeanalizowanie drobiazgowo każdych aspektów prowadzenia firmy. Nie wahaj się także skorzystać z usług profesjonalisty, jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ