Wiele firm zmaga się z tym, w jaki sposób zadbać o to, żeby ich marka była rozpoznawalna. Większość osób podejmuje w sprawie reklamy decyzje, żeby reklamować się w internecie, zapominając o bardziej tradycyjnych metodach reklamy, takich jak na przykład leżaki reklamowe, bilboardy, czy ulotki. Czy jednak zawsze jest tak, że reklama internetowa jest zawsze lepsza od takiej bardziej tradycyjnej?
W czym lepsza jest reklama internetowa od tradycyjnej?
Po pierwsze, ogromną zaletą reklam internetowych w stosunku do form tradycyjnych, jak leżaki reklamowe jest fakt tego, że trafiają one zazwyczaj do większej ilości odbiorców. Internet nie jest ograniczony do danego miejsca, co powoduje, że reklamy w nim zamieszczone, jeśli tylko są dobrze skonfigurowane, trafią do ogromnej ilości odbiorców. Jeśli weźmiemy jeszcze pod uwagę fakt, że reklamy w internecie mogą być tworzone w taki sposób, że będą się wyświetlały głównie zainteresowanym osobom, to jasno widzimy plusy. Poza tym warto jeszcze dodać, że dużo łatwiej jest zorganizować taką reklamę, jedyne czego potrzebujemy to wiedzy, internetu i komputera.
Jakie są minusy reklam w Internecie?
Wartym uwagi problemem reklam internetowych jest to, że często są one bardzo źle zoptymalizowane. Stworzenie reklamy to jedno, ale zaprojektowanie jej tak, żeby nie była natarczywa i nieprzyjemna dla odbiorcy to już cięższa sprawa. Dlatego, jeśli inwestujemy w reklamę internetową, to ryzykujemy tym, że nie będzie ona skuteczna. Choć może się wydawać, że tak samo jest z reklamą tradycyjną, to jednak nie do końca tak jest. Jeśli spojrzymy np. na to, jaka w internecie panuje konkurencja i jak bardzo osoby korzystające z internetu nie lubią reklam, to przekonamy się jakie tworzenie takiej reklamy może być trudne. Z tego powodu, wiele osób, które nie mają pieniędzy na specjalistów od reklam internetowych, wola się zdecydować na reklamy tradycyjne.
Jakie są plusy reklam tradycyjnych?
Ważnym aspektem reklam tradycyjnych, dla przykładu w formie leżaków reklamowych jest ich lokalność, która może być minusem, a zarazem plusem. Jeśli jesteśmy przyzwyczajeni do środowiska, w którym spędzamy nasze dni, np. do uliczki, którą codziennie chodzimy do pracy, to łatwo zauważymy w niej każdą zachodzącą różnice. Działa to na korzyść reklamom tradycyjnym, które chcą zwrócić na siebie uwagę. Dlatego możemy bardzo łatwo zwrócić na siebie uwagę lokalnych osób, dzięki czemu zdobędziemy przynajmniej kilku klientów. Bardzo dobrym rozwiązaniem w tym wypadku są plakaty. Jednak nie jest to wszystko. Fizyczne reklamy nie muszą się ograniczać tylko do danego małego otoczenia. Może także zainwestować w leżaki reklamowe, które ludzie będą wozić ze sobą na wakacje, zapewniając nam darmową reklamę.