Versace – symbol luksusu

0
1393

Dom mody Versace to symbol włoskiego luksusu na całym świecie. Firma tworzy, produkuje, dystrybuuje i sprzedaje produkty, które są nieodłączną częścią modnego stylu życia: ubrania, biżuterię, akcesoria, perfumy, kosmetyki, a nawet meble. Wiodącą pozycję zajmują kolekcje odzieży, biżuterii, zegarków i perfum. Międzynarodowa sieć detaliczna obejmuje 81 butików w największych miastach na całym świecie i 123 oddziały w sklepach wielomarkowych i domach towarowych.

Versace – historia i tajemnice marki

Produkty od Versace były kochane, uwielbiane, krytykowane i nienawidzone. Twórca firmy zbudował ogromne imperium mody, w którym zakochali się w Naomi Campbell, Kate Moss, a nawet sama księżna Walii – Diana. Założyciel marki Versace w tajemniczy sposób zakończył życie u szczytu popularności, ale jego spuścizna jest pamiętana do dziś. Twórca marki Gianni Versace urodził się w 1946 roku na południu Włoch. W marcu 1978 roku Versace zaprezentował pierwszą autorską kolekcję odzieży damskiej, a następnie wprowadził linię męską. W tym samym przełomowym dla projektanta roku 1978 dołączył do niego jego starszy brat Santo (jako menadżer finansowy firmy Versace), a w 1981 roku jego młodsza siostra Donatella (odpowiadała za public relations, kampanie reklamowe i wizerunek marki). Luksusowy styl odzieży idealnie pasował do gwiezdnych lat 80-tych XX wieku. Od początku istnienia, marka starała się tworzyć ubrania, które podkreślają naturalne formy pięknego ciała.

Rozwój firmy i wzrost popularności perfum od Versace

W 1997 roku życie mistrza i założyciela marki nagle się skończyło – Gianni Versace został postrzelony i zabity na ganku swojej willi w Miami Beach przez seryjnego mordercę. Po jego śmierci na czele firmy stanęła Donatella. Donatella rozpoczęła reorganizację firmy na początku 2000 roku. W 2005 roku Madonna została twarzą domu mody. Piosenkarka uwielbiała markę Versace przez kilka lat, więc od razu się zgodziła. Madonna brała udział w wielu kampaniach, w tym w promocji zegarków Versace i okularów przeciwsłonecznych. Popularność designerskich akcesoriów gwałtownie wzrosła. Ponadto w Versace zaczęli projektować meble, zastawę stołową, elementy wyposażenia wnętrz oraz wystrój w ramach linii Versace Home. Największym hitem marki do dziś pozostają jednak perfumy Versace. Do najpopularniejszych z nich należą: Versace Pour Homme, Versace Eros, Versace Eros Pour Femme EdP, Versace Crystal Noir EdP, Versace Versense, Versace Bright Crystal Absolu, Versace Yellow Diamond i Versace Vanitas.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ