Sok z ogórków kiszonych i zakwas z buraków – codzienna porcja witamin

0
225
sok z buraków

Wszyscy doskonale wiemy, że warzywa i owoce posiadają wiele dobroczynnych składników takich jak witaminy czy różnego rodzaju składniki odżywcze. Ich spożywanie ma wiele zalet, zapewnia zdrowie i dobre samopoczucie.

Zakwas z buraków – smaczny sposób na odporność

Buraki są świetnym antyoksydantem, a dodatkowo zawierają mnóstwo witamin. Ponadto, buraki są bogate między innymi w żelazo, potas, wapń i kobalt. Zakwas i sok z buraków wzmacnia i oczyszcza krew, przez co poleca się go wszystkim osobom walczącym z niedokrwistością i anemią. Buraki stanowią również źródło kwasu foliowego, dzięki czemu są idealnym produktem dla kobiet w ciąży. Dodatkowo, zakwas z buraków poleca się przy przeziębieniach czy ogólnym osłabieniu organizmu – wpłynie on na wzmocnienie naszej odporności i umożliwi szybszy powrót do formy. Może być także stosowany profilaktycznie jak źródło wszystkich niezbędnych witamin.

Zakwas z buraków to także świetna alternatywa dla napojów energetycznych. Sok z buraka w naturalny sposób doda nam energii i sił.

Kiszony sok z buraków swoje prozdrowotne właściwości zawdzięcza dużej zawartości witamin i minerałów, ale także kwasu mlekowego. Kwas mlekowy sprawia, że kiszony sok z buraków jest naturalnym probiotykiem, wspomaga pracę jelit i całego układu pokarmowego.

Aby zakwas z buraków przyniósł pożądane efekty, należy go spożywać regularnie.

A może sok z ogórków kiszonych?

Kolejnym naturalnym produktem, który pozwoli nam lepiej zadbać o nasz organizm jest sok z ogórków kiszonych. Podobnie jak zakwas z buraków, sok z ogórków kiszonych zawiera spore ilości kwasu mlekowego. Oprócz tego stanowi także źródło wielu witamin. Zawiera także minerały takie jak fosfor, magnez, cynk, żelazo, potas i sód.

Sok z ogórków kiszonych ma bardzo korzystny wpływ na poprawę naszej odporności. Przyczynia się także do poprawy gospodarki wodno-zasadowej organizmu. Dodatkowo napój ten wyrównuje stężenie lipidów we krwi i wspomaga przetwarzanie węglowodanów. Jest polecany dla wszystkich osób cierpiących na zespół niespokojnych nóg, ale także dla tych borykających się z bolesnymi skurczami mięśni. Sok z ogórków kiszonych jest również stosowany przy wspomaganiu odchudzania, przyspiesza procesy trawienne i oczyszcza organizm.

Sok z ogórków kiszonych należy spożywać codziennie, najlepiej przed posiłkiem. Koniecznie trzeba pamiętać o tym, żeby nie wypijać więcej niż 20 ml soku dziennie.

Osoby z nadciśnieniem lub mające problemy z nerkami – ze względu na dużą zawartość sodu – powinny unikać soku z ogórków kiszonych.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ