Frontlit czy blockout? Co lepsze na baner reklamowy?

0
1573
Frontlit czy blockout

Reklama wielkoformatowa to jeden z najskuteczniejszych sposobów na dotarcie do potencjalnych klientów. Banery montowane na witrynach sklepowych, budynkach czy specjalnych stojakach przykuwają wzrok i znacząco zwiększają rozpoznawalność marki. Jakie tkaniny do zadruku najlepiej sprawdzają się przy produkcji banerów? Czy bardziej opłaca się inwestować w banery typu frontlit czy raczej blockout? W tym wpisie zestawimy oba materiały i postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości!

Na co jeszcze zwrócić uwagę, wybierając tkaniny do zadruku?

Oczekiwania względem tkanin na banery są dość oczywiste. Muszą one zapewniać wysoką jakość druku i dobrze oddawać kolory danego projektu graficznego. Ważna też jest trwałość. Tego typu reklamy montowane są często na dłuższy okres, np. na 2, 3 lata w jednym miejscu. Nie mogą przez ten czas utracić swoich właściwości ani ulec zniekształceniu. Mowa tu nie tylko o negatywnym wpływie czynników atmosferycznych. Nawet w przypadku reklam wewnętrznych tkaniny do zadruku narażone są na zniszczenia. Przykładowo baner zamontowany na witrynie sklepu w galerii handlowej jest nieustannie podświetlany, działa na niego ogrzewanie obiektu, przez miejsce przewija się też wielu ludzi. Wybór materiału na baner jest więc inwestycją, która albo szybko się zwróci, albo okaże niepotrzebnym kosztem.

Frontlit i blockout – czym się różnią?

Zarówno frontlit, jak i blockout, to białe tkaniny do zadruku. Na tym jednak podobieństwa się kończą. Już sama nazwa „frontlit” sugeruje, że materiał ten podświetlany powinien być tylko od przodu. Zadrukowany bowiem może zostać jedynie jednostronnie, druga strona zaś pozostaje biała, ewentualnie nabyć można wersję z czarnym tłem. Blockout natomiast zadrukowujemy z obu stron. Co więcej, między warstwami znajduje się przekładka blokująca światło. Daje to bardzo cenną możliwość niezależnego zadruku z obu stron. Tu również nazwa sugeruje nam sposób oświetlenia reklamy, a więc możemy się domyślić, że niestraszne jej nawet ostre światło padające z tyłu.

Najważniejsze jest przeznaczenie

Ponieważ blockout nadaje się do zadruku obustronnego, nie dziwi jego trochę wyższą ceną niż w przypadku frontlitu. Warto jednak wiedzieć, że w tym przypadku należy postawić sobie pytanie nie tyle, co jest lepszym materiałem, a na jaką ekspozycję chcemy go przeznaczyć. Frontlit będzie bowiem wystarczający wszędzie tam, gdzie widoczna jest tylko jedna strona na ścianach, płotach czy fasadach budynków. Blockout zaś wspaniałe sprawdzi się jako roll-up zwisający nad ulicą. Te tkaniny do zadruku spełniają więc po prostu różne cele i dobierając je zgodnie z ich podstawowym przeznaczeniem, mamy gwarancję ich świetnego działania.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ