Jaki wpływ na organizm ma dieta orkiszowa?

0
121
dieta orkiszowa

Zapoznaj się ze swoim nowym sprzymierzeńcem – orkiszem

Pszenica orkisz ma ogromny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Jest sycąca i bogata w wiele cennych składników. Niestety, nie wszyscy są  świadomi jej wszechstronnych zasług i nie włączają orkiszu do swojej diety.

Jak wygląda dieta świętej Hildegardy?

Dieta orkiszowa zainteresuje każdego, kto chciałby lepiej zadbać o swoje zdrowie lub spróbować czegoś nowego lub szuka idealnego stylu żywienia dla siebie. Stosując dietę świętej Hildegardy nie musisz się obawiać o to, że będziesz głodować. Jako iż podstawą diety orkiszowej są produkty zbożowe, zapotrzebowanie Twojego organizmu na energię na pewno zostanie zaspokojone. Dieta orkiszowa jest tak nazywana nie bez przyczyny – jej podstawą jest właśnie przenica orkisz. Nie grozi Ci przybranie na wadze, jeśli będziesz spożywać orkisz zgodnie ze swoimi indywidualnymi potrzebami. Co więcej, możesz nawet zgubić kilka zbędnych kilogramów i uzupełnić niedobory witamin i minerałów.

Dla kogo została stworzona dieta orkiszowa?

Trudno o przeciwwskazania do stosowania diety orkiszowej poza celiakią i alergią na gluten. Jeśli nie cierpisz na wyżej wymienione przypadłości, możesz bez obaw rozpocząć dietę świętej Hildegardy. Dieta orkiszowa nie zaszkodzi także ciężarnym i karmiącym kobietom. Nie tylko nie stanowi zagrożenia, ale i pozwoli uzupełnić niedobory wielu witamin, minerałów i innych cennych składników odżywczych. Orkisz pomoże Ci zwalczyć objawy schorzeń dotykających zarówno układ krążeniowy, jak i trawienny, a oprócz tego wzmocni Twój układ immunologiczny.

Założenia diety orkiszowej

Nietrudno się domyślić że głównym składnikiem diety świętej Hildegardy jest pszenica orkisz i produkty orkiszowe. Ważne jest, aby dodawać ten składnik do każdego dania. Na szczęście łątwo znaleźć w dowolnym sklepie spożywczym wiele produktów opartych o orkisz. Musli, płatki i otręby z orkiszu przydadzą Ci się w przyrządzaniu smakowitego i zdrowego śniadania. Obiad wzbogacisz kaszą i makaronem orkiszowym. Na ostatni posiłek każdego dnia stanie się Twoim ulubionym po wymienieniu zwykłego chleba na ten z pełnoziarnistej mąki. Oprócz tego istnieje przecież kawa orkiszowa, która w przeciwieństwie do tej zwykłej nie podnosi ciśnienia krwi i nie wypłukuje żelaza. Jeśli masz ochotę na mały grzeszek, nie zaszkodzi małe ciastko orkiszowe lub jedno piwo na bazie orkiszu raz na kilka tygodni. Dobrym pomysłem jest zakupienie mąki orkiszowej pełnoziarnistej, która przyda się do własnego wypieku chleba, obtoczysz w niej mięso na obiad, zastąpisz zwykłą białą mąkę i zagęścisz każdą zupę i sos. Smakoszy ucieszy informacja, że dozwolone są wszystkie przyprawy oprócz soli, a w ramach urozmaicenia dania możemy zastosować nieco miodu lub garść orzechów. Nie zapominajmy też o przegryzieniu od czasu do czasu świeżego owocu. Większość z nich możemy spokojnie chrupać, ale unikamy śliwek, brzoskwiń i truskawek. Aby zapobiec niedoborowi białka, sporadycznie dodajemy do jadłospisu nieco nabiału, produktów mięsnych i tym podobnych. Pamiętajmy jednak, że podstawą naszej diety jest przecież pszenica orkisz.

dieta orkiszowaEfekty stosowania diety świętej Hildegardy

Orkisz, obfitujący w błonnik, pomoże nam oczyścić układ pokarmowy ze złogów i innych zanieczyszczeń. To sprawi, że lepiej wchłaniane będą cenne składniki odżywcze i polepszy się nasz stan zdrowia. Błonnik przyspieszy także nasz metabolizm i zmniejszy nieco poziom cholesterolu LDL we krwi. Oprócz tego w orkiszu znajdziemy sporą ilość niezbędnych egzogennych kwasów tłuszczowych wielonienasyconych. Dzięki nim obniżymy nieco ciśnienie krwi i poprawimy kondycję swojego serca. Regularne spożywanie pszenicy orkisz zaopatrzy nas również w rodanid, czyli substancję czynną działającą jak antybiotyk. Ten sam składnik wytrwarzany jest także przez gruczoły mlekowe kobiet karmiących piersią. Ponadto, wesprzemy nasz układ nerwowy dużą dawką witaminy B i wiele cennych minerałów. Dodatkowo, zawartość krzemu w produktach orkiszowych wzmocni i polepszy wizualny stan skóry, włosów i paznokci.

Jakie są zalety diety świętej Hildegardy?

Stosując dietę orkiszową wzmocnimy organizm i zasypiemy go cennymi składnikami odżywczymi. Ponadto, dieta świętej Hildegardy jest na tyle uniwersalna, że podążanie za jej zasadami nie sprawi nam kłopotu i oczywiście wyjdzie na zdrowie, dosłownie. Nie zmieniamy drastycznie jadłospisu z dnia na dzień, więc nasz układ trawienny będzie miał czas na przystosowanie się do trawienia orkiszu i nie zbuntuje się przeciw nam. Mówiąc prościej, nie doświadczymy przykrych dolegliwości trawiennych. Poza tym w dzisiejszych czasach mamy dostęp do naprawdę wielu różnych produktów zawierających orkisz, więc nie ma możliwości, że znudzi nas spożywanie prszenicy orkisz. Dodatkowym urozmaiceniem jadłospisu mogą być też chwalone przez świętą Hildegardę kasztany jadalne. Ciekawe przepisy z kasztanami w roli głównej znajdziesz w internecie. Możesz też po prostu ugotować lub upiec w piekarniku porcję kasztanów w celu przebadania ich smaku i wpływu na organizm. Nie jedz ich jednak zbyt często, aby nie zakłócić przebiegu diety.

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ