Reklama nie jest jedna, są bardzo różne rodzaje reklamowania produktów. Każda agencja reklamowa przed przyjęciem konkretnego zlecenia musi zrobić badanie rynku, aby wiedzieć, jaka kampania reklamowa jest najlepsza dla takiego zlecenia. Bowiem ważna jest grupa docelowa, która jest określona dla danego produktu. Jeżeli ma być reklamowana zabawka to wiadomo, że mimo to, że kupują rodzice to jednak reklama ma być skierowana do dziecka, ponieważ to dziecko ma siłę nacisku na rodzica, że jak dziecko się uprze to rodzice zazwyczaj są bezsilni i kupują zabawkę, którą reklama zachęciła. Tak samo duży nacisk na rodziców mają nastolatki tyle tylko, że to już nie chodzi o zabawki, ale odzież, buty czy gadżety elektroniczne. Nawet najbardziej świadomi wychowawczo rodzice wobec tak silnego nacisku ulegają. Czyli agencja znając jak działa rynek odpowiednio ustawia kampanię w taki sposób, aby była jak najskuteczniejsza, czyli sprzedaż była satysfakcjonująca. Dlatego tak ważna jest znajomość psychologii grup docelowych, aby umiejętnie to wykorzystać.
Reklama zależy od grupy docelowej
[Głosów:0 Średnia:0/5]