Wzmacnianie organizmu

0
189
Wzmacnianie organizmu

Dlaczego niektórzy z nas chorują częściej, a inni prawie wcale? Ma to związek między innymi z procesem tworzenia się pamięci immunologicznej w okresie dzieciństwa. Raz rozpoznany wróg w postaci drobnoustrojów chorobotwórczych zostaje zapamiętany, dlatego do walki mogą szybko stanąć przeciwciała, które chronią przez infekcjami. Jednak jeżeli jest ich za mało, walka staje się nierówna. Z tego względu układ odpornościowy warto wspomagać i nie dopuszczać do rozwoju infekcji. Pomogą w tym odpowiednia dieta oraz syropy na wzmocnienie.

Naturalne produkty wzmacniające organizm

Jednym z najczęściej wymienianych produktów poprawiających odporność jest oczywiście czosnek. Mimo dość nieprzyjemnego zapachu i ostrego smaku warto go jeść przez cały rok, szczególnie w postaci surowej. Doskonale sobie radzi z oczyszczaniem organizmu z drobnoustrojów chorobotwórczych, toksyn i metali ciężkich. Aby zwiększyć jego moc, warto przyjmować go wraz z witaminą C zawartą m.in. w natce pietruszki, papryce i cytrusach.

Należy spożywać różnorodne warzywa i owoce obfitujące w antyoksydanty, które walcząc z wolnymi rodnikami, korzystnie wpływają na naszą odporność. Warto jeść przede wszystkim główne źródła witaminy A, C i E, czyli: szpinak, marchew, pomidory, paprykę, brokuły, truskawki, porzeczki i cytrusy.

Nie wolno zapominać o kiszonkach, czyli naturalnych probiotykach regulujących mikroflorę bakteryjną. Właśnie w jelitach znajduje się najwięcej limfocytów, które chronią organizm przed patogenami. Miliony bakterii probiotycznych dostarczą kiszone ogórki, kiszona kapusta, kwas chlebowy domowej roboty, ocet jabłkowy, kapusta i buraki.

Co jeszcze warto przyjmować? Korzystne dla układu odpornościowego są syropy na wzmocnienie z aloesem, miodem, wyciągiem z czarnego bzu i kwiatu lipy. Syrop dla dorosłych i dzieci powinien mieć udowodnione działanie.

Aktywność fizyczna

Umiarkowany wysiłek fizyczny jest dobry na wszystko, również na poprawę odporności. Wystarczy poświęcić zaledwie 30 minut dziennie na aktywność na świeżym powietrzu, by wzmocnić układ immunologiczny. Nie trzeba spędzać długich godzin na siłowni. Bardzo korzystne dla zdrowia są szybki marsz, jogging, jazda na rowerze czy pływanie. Należy pamiętać, że zbyt duży wysiłek może spowodować powstawanie w mięśniach zbyt dużej ilości kwasu mlekowego. Podczas intensywnych ćwiczeń wytwarza się kortyzol, czyli hormon stresu, który destrukcyjnie wpływ na odporność organizmu. Oprócz odpowiedniej diety i aktywności warto przyjmować syropy dla dorosłych i dzieci zawierające naturalne składniki.

Syropy na wzmocnienie

Po syrop dla dorosłych i dzieci sięgamy przede wszystkim w okresie największej zachorowalności przypadającej na okres jesienno-zimowy, jednak syropy na wzmocnienie warto mieć pod ręką cały rok. Wystarczy różnica temperatur w pomieszczeniu i na zewnątrz lub przemoczone stopy, by łatwiej złapać infekcję. Syrop na wzmocnienie organizmu, tak jak Alpikol, powinien zawierać naturalne substancje i wyciągi z roślin, bez zbędnych dodatków jak konserwanty i barwniki czy aromaty. Warto szukać preparatów z zawartością miodu, wyciągu z bzu czarnego, czosnku i kwiatu lipy. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest syrop dla dorosłych i dzieci o działaniu przeciwbakteryjnym, bakteriobójczym i przeciwwirusowym.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ