Wsparcie logistyczne dla prowadzących sklep w sieci

0
1352

Sklep internetowy nie jest inwestycją, która wymaga tak wielkich nakładów, jak sklep w realu. Większość stanowisk jest wirtualna. Rzeczywiste są rzeczy, które sklep oferuje. Jednak wszystko musi być dopięte na ostatni guzik, żeby móc myśleć o odniesieniu sukcesu. Co, zatem wymaga szczególnej uwagi i troski?

Oto kilka kluczowych pytań, na które przyszły e-przedsiębiorca musi sobie odpowiedzieć, a przy okazji usystematyzować fakty, wybierając firmę transportową obsługująca zamówienia jego klientów.

1. Ile paczek dociera do klienta?
To informacja świadcząca o skuteczności spedytora. Firmy chętnie dzielą się tymi informacjami. Należy je oczywiście zweryfikować.

2. Jak jest realizowana łączność z klientami?

Spedytor, przejmując pieczę nad towarem powinien przejąć na siebie również wymianę informacji z klientem znajdującym się na końcu tego łańcuszka. Logistyka nie może sobie pozwolić na piętrzenie nierozwiązanych spraw na linii dostawca − klient. Grozi to utratą renomy.

3. Jakie są opcje odbierania i nadawania przesyłek?
E-handel zazwyczaj potrzebuje trzech możliwości.
– od drzwi do drzwi
– ze stacjonarnego biura
– za pośrednictwem paczkomatów.

4. Jakie dodatkowe usługi może zaoferować firma spedycyjna?
– niestandardowe ubezpieczenie przesyłek
– pobrania przy odbiorze
– obsługa paczek o niestandardowych wymiarach, zwykle sprawiających najwięcej kłopotu podczas transportu.

5. Ile prób dostarczenia przesyłki podejmują kurierzy?
Duże ilości zamówień realizowanych przez e-sklep wymaga konsekwencji. Jedna nieudana próba dostarczenia towaru to zdecydowanie za mało.

6. Jak spedytor zachowuje się w wypadku reklamacji i zwrotów?
O tym powie regulamin kontrahenta.

7. Jaki rodzaj narzędzia do śledzenia przesyłki udostępnia spedytor?

Właściciel prowadzący esklep musi mieć pod kontrolą mnóstwo przesyłek. Notowanie wszystkiego na karteczkach nie wchodzi w grę. Trzeba ustalić, w jaki sposób można zapanować nad ruchem przesyłek, by nie powstał chaos informacyjny.
Zwykle wykorzystuje się do tego:
– interfejs programistyczny z aplikacją – daje poprzez autoryzację dostępu możliwość filtrowania uprawnień do śledzenia
– aplikacje w wersji desktopowej – instalowana na komputerach stacjonarnych
– wersję online – dość wygodna, dająca możliwość obserwacji paczek przez urządzenia mobilne.

8. Jakiego wzoru na obliczanie masy przesyłek używa firma kurierska?
Może to zaważyć na kosztach całego przedsięwzięcia.

Porównanie dopiero wielu ofert pozwoli wyciągnąć właściwe wnioski. Dzięki statystyce i intuicji będzie możliwe właściwe ocenienie kontrahenta. Ecommerce stawia wysoko poprzeczkę przed firmami współpracującymi.

klinikafinansowa.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ