Własna strona internetowa? Oto, co powinieneś wiedzieć

0
73
Własna strona internetowa? Oto, co powinieneś wiedzieć

Czy to ze względu na własny biznes, czy to z potrzeby podzielenia się swoją pasją, stworzenie własnej strony internetowej to własne miejsce w sieci. Żeby liczba odwiedzających nasz portal była jak największa, warto zadbać o kilka aspektów, bez których strony internetowe nie mogą się obyć.

  1. Responsywne strony internetowe
  2. Widoczność w sieci
  3. Przejrzysta estetyka

Jeśli myślimy o własnej stronie internetowej, mamy przed sobą dwa wyzwania. Pierwszym jest stworzenie witryny, a drugim zadbanie o ruch na stronie. Zarówno ci, którzy chcą zrobić to sami, jak i osoby zdające się na profesjonalistów, powinni pamiętać o kilku zasadach.

Responsywne strony internetowe

Końcówka 2016 roku była przełomową datą w historii internetu. To właśnie wtedy według światowych statystyk liczba przeglądających strony www na telefonach i innych urządzeniach mobilnych przebiła liczbę internautów korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów. Dlatego jedną z najważniejszych spraw, o które warto zadbać już na etapie projektowania strony jest jej responsywność, czyli czytelność zarówno na ekranie komputera, jak i telefonu czy tabletu. Dotyczy to tekstu oraz wszelkiego rodzaju grafik, jakie wyświetlają się na stronie.

Widoczność w sieci

Nasza strona może zawierać najciekawsze treści na całym świecie, jednak jeżeli nie zadbamy o jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach, jej widoczność dla odbiorców może być znikoma. Zwłaszcza jeśli poruszamy jakiś popularny temat, gdzie konkurencja jest duża. Dotyczy to m.in. dużych miast, gdzie co rusz powstają podobne strony internetowe. Poznań może posłużyć za przykład. Strony www Poznań mogą dotyczyć różnych branż, jednak jeśli treści na stronie nie będą przemyślane pod kątem działania silnika wyszukiwarki Google, niewiele osób trafi na tę, która należy do nas. Zabieg poprawy widoczności strony w wyszukiwarce nazywa się optymalizacją pod kątem SEO. W przypadku przedsiębiorstw pomocny będzie np. firmowy blog, gdzie zamieszczane będą treści specjalistyczne, jednak niekoniecznie bezpośrednio odnoszące się do oferty firmy.

Przejrzysta estetyka

Wreszcie należy też zadbać o szatę graficzną. Jeśli strona będzie przepełniona miniaturkami, tytułami i reklamami, nie będzie zachęcać odwiedzających do dalszego przeglądania. Dlatego elementy graficzne i content powinny być wyważone. Jeśli jesteśmy początkujący w tej tematyce, warto skorzystać z usług profesjonalistów, którzy przygotowują strony pod kątem ich wyglądu oraz pozostałych aspektów. Wracając do naszego przykładu, potrzebna nam będzie agencja reklamowa Poznań, która zaprojektuje naszą witrynę, a także zadba o jej responsywność.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ