Szybkie i skuteczne spalanie tłuszczu – zintegrowany plan działania

0
329
skuteczne spalanie tłuszczu

Nadmiar tłuszczu w organizmie to nie tylko problem dla osób z nadwagą i otyłych, ale niemal połowy naszego społeczeństwa. Tłuszcz negatywnie wpływa nie tylko na wygląd, ale także na zdrowie. Jak wskazują specjaliści, osoby szczupłe, pozostające na diecie niskotłuszczowej mają największe szanse dożyć późnych lat w dobrej kondycji. Dlatego warto dołożyć starań i pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej z naszego ciała. Poniżej podpowiadamy, jak tego dokonać.

Trening siłowy a spalanie tłuszczu

Trening siłowy wykonywany w celu usunięcia nadmiaru tkanki tłuszczowej to dobry pomysł. Wybierając rodzaj treningu, zacznijmy od ustalenia konkretnych celów, takich jak „chcę zrzucić 15 kilogramów”, „chcę zredukować cellulit”.

Wybór treningu jest uzależniony od naszych preferencji oraz predyspozycji. Trening siłowy może obejmować zarówno ćwiczenia interwałowe, full body workout, jak i split. Ten ostatni przeznaczony jest zwłaszcza dla osób pragnących pozbyć się tkanki tłuszczowej z wybranych partii swojego organizmu – ud, brzucha, czy ramion.

Inne formy treningu pomocne w spalaniu tłuszczu

Oprócz treningu siłowego warto również poświęcić kilkanaście minut dziennie na tak zwany trening cardio. Jest to trening, którego zadaniem jest wzmocnienie naszego organizmu, poprawa jego wydolności oraz najważniejszych parametrów, takich jak ciśnienie czy krążenie. Trening cardio nie jest trudny w wykonywaniu, a jego wpływ odczujesz bardzo wyraźnie. Pozytywnie wpływa na samopoczucie, poziom energii i motywacji do życia.

Trening EMS to kolejny typ treningu, który warto rozważyć, jeśli zależy Ci na spaleniu tkanki tłuszczowej. Zasady treningu EMS są dość proste – polega on na wykonywaniu ćwiczeń pod okiem fizjoterapeuty, przy wykorzystaniu specjalnej aparatury wyposażonej w elektrody. Ich zadaniem jest emitowanie fal stymulujących nasz mózg do bardziej efektywnego pobudzania włókien mięśni. Trening EMS jest niezwykle efektywny – 20 minut treningu z elektrostymulacją zastępuje półtorej godziny spędzonej na siłowni.

Oprócz powyższych warto także zainwestować czas w wykonywanie standardowych aktywności fizycznych. Jazda na rowerze, na rolkach, bieganie, a także regularne spacerowanie mogą naprawdę dobrze wpłynąć na spalanie tkanki tłuszczowej, uzupełniając wyniki uzyskiwane za pomocą treningu siłowego.

Dieta i inne sposoby na pozbycie się tłuszczu

Redukcję tkanki tłuszczowej można osiągnąć, wspomagając się również odpowiednią dietą. Wybierając rodzaj diety na czas odchudzania, warto kierować się kilkoma prostymi zasadami.

Przede wszystkim nie warto wierzyć wszystkim „dietom cud” obiecującym pozbyć się zbędnych kilogramów w ciągu kilku dni lub nawet godzin!

W diecie na spalanie tłuszczu nie powinno zabraknąć ani mikro, ani makro elementów. To znaczy, że oprócz obecności składników odżywczych, takich jak witaminy i minerały, dieta powinna dostarczać odpowiedni stosunek białka względem węglowodanów i tłuszczu.

Skuteczna dieta odchudzająca powinna kłaść nacisk na białko i nie demonizować niepotrzebnie węglowodanów. To istotne źródło energii, bez którego nasz organizm nie poradzi sobie z treningiem. Tłuszcze powinny występować w stopniu minimalnym; warto wówczas sięgnąć po oliwę, orzechy, awokado, nasiona – zamiast masła lub oleju.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ