Prawo a świat reklamy

0
52

Powszechnie kojarzona jest jako narzędzie, które pozwala skuteczniej sprzedawać konkretne produkty oraz usługi. Warto jednak pamiętać, że dobra reklama to środek, który może pomagać w kreowaniu pozytywnego wizerunku firmy. Dobra reklama to ciekawe ujęcie tematu oraz zaprezentowanie reklamowanego produktu w interesujący sposób. Czy jednak tylko do tego ogranicza się reklama? Nie. Osoby, które pracują w tej branży, muszą posiadać szeroką wiedzę nie tylko z zakresu sztuki, psychologii i marketingu. Ze światem reklamy wiąże się przecież i świat prawa, a liczba przepisów, z jakimi twórcy reklam muszą się zapoznać, jest ogromna. Prawo reklamowe zajmuje się wieloma kwestiami, m. in. tymi, które wiążą się z prowadzeniem poszczególnych kampanii reklamowych oraz z dostępnością reklamy. To prawo reklamowe mówi o tym, jakie środki są dozwolone w reklamie oraz w jaki sposób reklama może wpływać na rynek. Szczegółowe przepisy prawne dotyczą dodatkowo reklam takich produktów, jakimi są leki czy napoje alkoholowe. W ich przypadku ważny jest nie tylko czas emisji reklamy oraz miejsce, w jakim się ona pojawi. Tu ogromną rolę odgrywa również informacja, związana z działaniem poszczególnych środków oraz z możliwymi konsekwencjami wynikającymi z sięgania po nie. Prawo reklamowe poświęca także wiele uwagi środkom masowego przekazu, w których reklamy się pokazują. Choć ważną rolę odgrywa tu i prasa, i radio, prawo reklamowe najmocniej skupia się na reklamie telewizyjnej.

mcsk.pl/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ