Na czym polega dieta Ewy Chodakowskiej?

0
243

Proste odchudzanie bez wyrzeczeń

Wielu z nas już kiedyś słyszało o Ewie Chodakowskiej. Nie bez powodu zdobywa ona coraz większą liczbę zwolenników. Oprócz oryginalnych zestawów ćwiczeń Ewa ma do zaoferowania własny plan żywienia. Nie jest to kolejna głodówka ani dieta cud. Zbilansowana i pełnowartościowa dieta idzie w parze z regularną aktywnością fizyczną – przynajmniej według Ewy Chodakowskiej. Przyjrzyjmy się założeniom słynnej już diety Ewy Chodakowskiej.

Łączenie przyjemnego z pożytecznym na diecie Ewy Chodakowskiej

dietaMożesz zapomnieć już o mikroskopijnych porcjach i ciągłym burczeniu w brzuchu. W zależności od Twojej wagi, płci i typu wykonywanej pracy kaloryczność pożywienia przewidziana na jeden dzień jest dostosowana do Twoich indywidualnych potrzeb. Nie musisz się obawiać o efekt jojo –stosujac się do założeń diety będziesz zrzucać kilogramy w stałym, spokojnym tempie, więc organizm nie będzie się bronił. Po ukończeniu diety gwarantowane jest uzyskanie wymarzonej sylwetki.

Z początku przerazić Cię może liczba przewidywanej kaloryczności posiłków na dzień, szczególnie jeśli dotychczas stosowałeś jedynie głodówki. Jednym z najważniejszych elementów diety Ewy Chodakowskiej jest intensywna aktywność fizyczna, która wymaga dużych nakładów energii. Aby nie zamęczyć organizmu, przyjmowanie zwiększonej ilości kilokalorii jest jak najbardziej wskazane. Ewa Chodakowska twierdzi, że na same czynnności życiowe organizm wydatkuje 1000-1500 kcal. Nie przepadasz za sportem? Wystarczy Ci uprawianie go trzy razy w tygodniu, a Twoja dieta będzie oscylować wokół 1500 kilokalorii. Gotowa na wyzwanie? Ćwicz każdego dnia, a Twój jadłospis będzie mógł obejmować nawet 2500 kilokalorii. Średnia aktywność fizyczna idzie w parze z zapotrzebowaniem na 1800 kcal na dobę.

Łatwo zauważyć, że nie jest to kolejna niskokaloryczna dieta. Dietetyczka głosi, iż w czasie głodówki organizm chętniej korzysta z zapasów mięśni niż tłuszczu, co może i skutkuje w niższej wadze, ale ciało nie będzie wyglądać zbyt atrakcyjnie. Prawidłowa masa mięśniowa znacznie polepsza wygląd sylwetki. To tłuszcz jest naszym wrogiem, nie waga sama w sobie. Z tego względu właśnie dieta Ewy Chodakowskiej zaleca regularne ćwiczenia. Rozwijając mięśnie zwiększasz też swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne, czyli prościej mówiąc przyspieszasz metabolizm. Szybciej i więcej kilogramów zrzucisz, dbając o prawidłowy rozwój tkanki mięśniowej.

Pięć posiłków dziennie kluczem do sukcesu?

Nieraz słyszeliśmy już, że lepiej dla nas jest jeść mniejsze posiłki, ale częściej. Również dieta Ewy Chodakowskiej rozpowszechnia tę zasadę. Ważne jest też to, w jakich odstępach czasowych spożywamy dania. Na pewno nie jest dobrym pomysłem jeść jeden za drugim, a przez resztę dnia głodować lub podjadać. Odstępy trwające trzy lub cztery godziny zdecydowanie wystarczą. Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia? Zgadza się! Według Chodakowskiej pierwsze danie zadecyduje o tym, jak będzie wyglądać Twój dzień. Przykładową potrawą na śniadanie może być owsianka ugotowana na mleku roślinnym, wzbogacona suszonymi owocami i zdrowymi orzechami. Możesz również uprażyć porcję suchych płatków zbożowych na patelni i wymieszać z jogurtem i garścią suszonych owoców. Smacznego!

Wybierając dietę Ewy Chodakowskiej przygotuj się na solidną dawkę warzyw. Przyzwyczaj się do częstego spożywania zielonych warzyw, takich jak szpinak, broky i szparagi. Obfitują one w cenne składniki, na przykład witaminę B9, która w pewnym stopniu uchroni Cię przed zachorowaniem na raka trzustki. Oprócz witamin i minerałów w świeżych warzywach i owocach znajdziesz dużo błonnika pokarmowego, co uchroni Cię przed podjadaniem i nasyci na długi czas. Jeśli lubisz koktajle wielowarzywne, to na pewno spodoba Ci się ten pomysł na przekąskę: ogórek, awokado i ulubiony owoc zblenduj i pij do dna! W ten sposób dostarczysz swojemu organizmowi nie tylko sporej dawki błonnika, ale także nieco wielonienasyconych kwasów tłuszczowych z awokado. Masz ochotę na coś słodszego? Wymień awokado i ogórka na marchewkę i pomarańcze, et voilà! Smakowity eliksir młodości jest gotowy!

Aktywność fizyczna i odpowiednia podaż białka

Jeśli podejmiesz wyzwanie i będziesz ćwiczyć codziennie, musisz zadbać o zwiększoną ilość białka w posiłkach. Dlaczego właśnie białko? Dlatego, że bez niego nie zbudujesz nowych mięśni ani ich nie zregenerujesz. Organizm ludzki musi stale otrzymywać aminokwasy egzogenne, gdyż sam i ch nie wytwarza. Nie wiesz w jaki sposób przemycić trochę białka do swojego jadłospisu? Zacznij od sałatki z grillowanym kurczakiem i ciecierzycą.

Nie wolno pomijać solidnej dawki energii zarówno przed rozpoczęciem, jak i niedługo po zakończeniu treningu. Pomoże to zregenerować Twoje mięśnie i zapobiegnie katabolizmowi. Około sześćdziesięciu minut przed wystartowaniem z ćwiczeniami wypij koktajl białkowy lub sięgnij po świeży owoc. Już koniec? Pora na małą owsiankę lub garść orzeszków. Nie zaszkodzi Ci lekka przekąska nawet, jeśli ćwiczysz niedługo przed snem. Kalorie są spalane także w trakcie wypoczynku, więc niewielki posiłek na pewno nie odłoży się w talii, możesz spać spokojnie.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ