Migdały – dlaczego warto je jeść

0
111
migdały

Migdały są bogatym źródłem substancji odżywczych. Mają nienasycone kwasy tłuszczowe, magnez, miedź, błonnik, tokoferole czy amigdalinę. Dzięki unikalnej kompozycji migdały korzystnie wpływają na system sercowo-naczyniowy, obniżają stopień cholesterolu, zwalczają wolne rodniki oraz zapobiegają tyciu.

Migdały – elementy odżywcze

Migdały mają unikalny skład spośród orzechów. Są ważne w jednonienasycone kwasy tłuszczowe, które korzystnie wpływają na tkankę mózgową i system sercowo-naczyniowy, błonnik poprawiający pracę jelit oraz składniki mineralne i witaminy. Migdałowiec (Almond) pochodzi z rejonów Bliskiego Wschodu, skąd rozprzestrzenił się do innych krajów. Obecnie wiodącym producentem migdałów są Central Valley Sacramento i San Joaquin (Kalifornia, USA), bo są to regiony mające dobre warunki dla uprawy migdałów.

Migdały – właściwości

Migdały i różne orzechy nie były przekazywane ze powodu na wielką ilość tłuszczu. Jednakże wyniki licznych badań klinicznych dowiodły, że spożycie migdałów ma zbawienny wpływ na profil lipoprotein, przez co korzystnie wpływa na system sercowo-naczyniowy. Migdały obniżają stopień cholesterolu frakcji LDL (tzw. zły cholesterol), równocześnie podnosząc HDL. Następuje ograniczenie ryzyka nastąpienia miażdżycy, zawału mięśnia sercowego i udaru mózgu. Migdały zabezpieczają również przed cukrzycą. Zawartość błonnika oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT) w migdałach reguluje stopień glikemii we krwi, przez ograniczenie wchłaniania glukozy w jelitach. Związki zawarte w migdałach wykazują również wartości przeciwzapalne. Ciągły stan zapalny odgrywa dużą rolę w czasu chorób układu krążenia, cukrzycy rodzaju 2. Migdały są bogatym źródłem substancji zwalczających wolne rodniki.

jakie właściwości migdaly mają i dlaczego je jeść

Zbytnia ilość wolnych rodników generuje stres oksydacyjny, który przyczynia się do rozwoju wielu schorzeń, w tym chorób nowotworowych. Wolne rodniki uszkadzają włókna kolagenowe oraz elastynowe, przez co są starzeniu się skóry. Gdy chcesz być wytrzymały i zachować urodę na dłużej, spożywaj systematycznie lub co drugi dzień garść migdałów. Migdały mają unikalny skład substancji odżywczych. Garść migdałów zabezpiecza przed wieloma chorobami (nowotwory) oraz umożliwia utrzymać urodę na dłużej.

Czy migdały są zdrowe?

Dobrze, dosyć już informacji o pierwiastkach i proporcjach. Jeśli nie masz pamięci do liczb, pewnie szybciej przyswoisz garść ciekawostek o wpływie migdałów na zdrowie. A gdy w trakcie lektury przekąsisz garść tychże nasion, zapamiętasz fakty jeszcze szybciej – migdały oddziałują korzystnie na myśl i koncentrację, wspomagają system nerwowy i wzrokowy. To więc chrupanie ich w czasach lęku, napięć lub intensywnej pracy i wiedzy jest doskonałym pomysłem. Dodanie paru sztuk do porannej porcji musli lub posmarowanie kanapki masłem migdałowym dostarczy Ci natomiast energii i energii na długie godziny! Troszczysz się o swój system sercowo-naczyniowy? Jedz migdały, a jakże! W tenże sposób obniżysz stopień „złego” cholesterolu i zmniejszysz ryzyko miażdżycy, zawału oraz udaru mózgu. To nie wszystko.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ