Jak szybko schudnąć na diecie ketogenicznej?

0
240
Jak szybko schudnąć na diecie ketogenicznej?

Wakacje coraz bliżej, dlatego też coraz więcej osób myśli o tym, jak pozbyć się zbędnych kilogramów. Zrzucenie „nadbagażu” wcale nie musi wiązać się z wycieńczającymi ćwiczeniami fizycznymi. „Jedz tłuszcz i spalaj tłuszcz” – to w uproszczeniu główne założenia diety ketogenicznej. Jeszcze o niej nie słyszałeś? Koniecznie sprawdź, na czym polega jej działanie.

Czym jest dieta ketogeniczna?

Dieta ketogeniczna zakłada ograniczenie węglowodanów, przy jednoczesnym zwiększeniu spożycia tłuszczów (zarówno nasyconych, jak i nienasyconych). Spożycie tłuszczu należy zwiększyć do takiej ilości, aby stanowiły one 70-90% zapotrzebowania energetycznego organizmu. Ma to doprowadzić do stanu tzw. ketozy. Wówczas organizm czerpie energię z tłuszczów zapasowych, co umożliwia redukcję masy ciała.

Dieta znajduje zastosowanie w leczeniu niektórych chorób, np. padaczki. Coraz większą popularnością cieszy się także wśród osób, które chcą schudnąć.

Pierwsze efekty diety widoczne są już w pierwszym tygodniu. Możliwy do zaobserwowania jest znaczny spadek masy ciała. 

Co można jeść w czasie diety ketogenicznej?

Dietą ketogeniczną nazywamy dietę wysokotłuszczową z ograniczoną ilością białek i węglowodanów. Najpopularniejsza to ta, w której stosunek składników pokarmowych wynosi 4:1. Dieta powinna zawierać trzy posiłki. W każdym z nich należy zaplanować taką samą ilość tłuszczów, białek i węglowodanów. Warto zadbać także o regularne nawadnianie organizmu. 

Wśród produktów zakazanych dla osób będących na diecie ketogenicznej znajdują się m.in.: słodycze, słodzone napoje, produkty zbożowe, margaryna, dżemy, a nawet gumy do żucia. 

Kontrowersyjny może wydawać się fakt, że osoby będące na diecie ketogenicznej unikają także większości owoców. Wszystko dlatego, że cukier zawarty w owocach powoduje zaburzenie spalania tłuszczu, zwiększa uczucie głodu i tym samym spowalnia proces odchudzania. 

W jadłospisie diety ketogenicznej niewątpliwie jednak nie powinno zabraknąć awokado. To owoc, który jest źródłem zdrowych kwasów tłuszczowych; owoc o niezwykłych właściwościach. 

Regularne spożycie awokado zapobiega licznym chorobom: wpływa na obniżenie poziomu cholesterolu we krwi, zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób naczyniowo-sercowych, cukrzycy, chorób nowotworowych. Co więcej, awokado jest bogatym źródłem błonnika, dzięki czemu pozytywnie wpływa na procesy trawienne. 

Dietę można wzbogacić także owocami jagodowymi (np. jagody, truskawki), które charakteryzują się najmniejszą zawartością węglowodanów przyswajalnych wśród owoców. 

W codziennym jadłospisie nie powinno zabraknąć mięsa, ryb (zwłaszcza tłustych, jak np. makrela), pełnotłustego nabiału (tłuste sery, śmietana), orzechów. 

Dieta ketogeniczna – efekty 

Efekty diety ketogenicznej zaobserwować można już po pierwszym tygodniu. Tempo odchudzania oczywiście zleży od indywidualnych predyspozycji oraz początkowej masy ciała. 

Dieta początkowo może wywołać także efekty niepożądane. Mogą wystąpić np. bóle głowy, spadek energii, problemy z koncentracją. Po kilku dniach stan ten zwykle mija.

Co jeszcze powinnaś wiedzieć o diecie ketogenicznej?

Decydując się na dietę ketogeniczną, warto zadbać o prawidłowe ułożenie jadłospisu. Dieta ketogeniczna powinna być prawidłowo zbilansowana, dlatego konieczna może okazać się konsultacja z dietetykiem. 

Stosowanie diety ketogennej (do redukcji masy ciała) wciąż budzi wiele kontrowersji. Jest niezwykle restrykcyjna, a niezbędne składniki (np. ryby, wołowina) są zwykle drogie. Wejściu w stan ketozy często towarzyszy ponadto stan otępienia, ciągłego zmęczenia organizmu. Przed przystąpieniem do diety watro udać się do lekarza. 

Należy pamiętać także, aby nie stosować diety dłużej niż 2-3 miesiące. Po tym okresie trzeba ponownie, stopniowo przywracać węglowodany.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ