Jak schudnąć z brzucha, ud, ramion? Polecane ćwiczenia

0
129

Osobom będącym na diecie zazwyczaj przeszkadza fakt odkładania się tkanki tłuszczowej na konkretnej części ciała. W zależności od przypadku może to być brzuch, okolice ud czy też ramion. Ćwiczenia pozwolą nie tylko zrzucić kilogramy, ale również zwiększą jędrność skóry na tych obszarach. Uzupełnieniem dla aktywności fizycznej powinna być dopasowana dieta, której celem jest zrzucenie tkanki tłuszczowej.

Idealny trening na zrzucenie tłuszczu

Opinie trenerów co do najbardziej efektywnych ćwiczeń na chudnięcie są podzielone. Niektórzy wierzą w moc interwałów, inni z kolei za priorytet stawiają ćwiczenia aerobowe. Kolejni zaś wolą ćwiczyć siłowo. Prawdą jest, że w planie treningowym warto uwzględnić każdy rodzaj ćwiczeń, w tym:

  • aerobowe. Ich celem jest przyśpieszenie tętna oraz najwyższe spalenie kalorii. W trakcie tego treningu metabolizm zwiększa się nawet kilkadziesiąt razy. Przykłady ćwiczeń aerobowych to bieganie czy pływanie,

  • interwałowe. Podczas treningu przeplatają się ze sobą momentu jak najwyższej aktywności z chwilami odpoczynku. Taki trening sprawia, że nawet dobę po jego odbyciu nasz organizm dalej spala kalorie w szybszym tempie. Trening interwałowy ma tę zaletę, że jest nieco krótszy od pozostałych,

  • siłowe. Skupiają się na budowaniu tkanki mięśniowej, która potrzebuje znacznie więcej energii niż tkanka tłuszczowa. Efekt? Po pewnym czasie nawet nie robiąc nic spalamy więcej kalorii. Dzięki włączeniu ćwiczeń siłowych zrzucenie tkanki tłuszczowej będzie miało bardziej spektakularny efekt. Nasz brzuch czy ramiona będą nie tylko odchudzone, ale również umięśnione.

Ćwiczenia na brzuch – jak schudnąć z brzucha?

Nieestetyczne fałdki czy oponka – to z nimi borykają się często osoby ważące ponad miarę. Warto popracować nad brzuchem, tym bardziej że nawet kilkuminutowy, lecz regularny trening, daje szybkie efekty. Oprócz klasycznych brzuszków warto wypróbować:

  • brzuszki skośne,

  • tzw. russian twist,

  • plank (również w wersji bocznej),

  • skręcanie tułowia z uniesionymi nogami,

  • podnoszenie nóg w pozycji leżącej,

  • bieganie w podporze.

Ćwiczenia na plecy

Umięśnione plecy prezentują się bardzo atrakcyjnie. Jednocześnie rozwój mięśni w tym miejscu daje nam o wiele więcej siły. Skuteczne ćwiczenia na plecy to:

  • podciąganie na drążku,

  • unoszenie sztangi do klatki piersiowej,

  • seria na wioślarzu,

  • unoszenie sztangielki za głową.

Jak rozwinąć barki?

Czas na dające dobre efekty ćwiczenia na barki. Dzięki nim rozbudujemy nie tylko nasze ramiona, ale również zadbamy o mięśnie klatki piersiowej. Należy pamiętać, by skupiać się na wszystkich, nawet tylnych mięśniach ramion. Oto propozycje ćwiczeń:

  • „arnoldki”,

  • wyciskanie sztangi przed głowę,

  • wyciskanie sztangielek w pozycji siedzącej,

  • tzw. motylki, czyli ćwiczenia na przyrządzie Butterfly

Ćwiczenia na partie udowe

Uda to częsta zmora osób, które chcą polepszyć wygląd swojego ciała. Ćwiczenia pomogą je wyszczuplić, a do tego sprawią, że zniknie z nich cellulit. W pozbyciu się tłuszczu z ud pomogą zarówno ćwiczenia cardio, jak i siłowe. Przykładowe treningi to:

  • różne wersje przysiadów (zwykłe, półprzysiady)

  • przysiady połączone z wyskokiem,

  • unoszenie nóg w pozycji do pompki,

  • wypady w przód i w tył,

  • unoszenie zgiętych nóg na czworakach.

Jak wykonywać powyższe ćwiczenia?

Musimy zwracać uwagę na to, by wszystkie ćwiczenia wykonywać poprawnie. Oznacza to kontrolowane ruchy, gdyż w ten sposób nie zagrażamy naszej postawie, a także otrzymujemy lepsze efekty. Do tego pamiętajmy, że ważna jest regularność – tylko systematyczne treningi przyniosą spodziewany efekt.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułLekarze
Następny artykułSzkolna wyprawka

ZOSTAW ODPOWIEDŹ