Firma sprzątająca – jak prowadzić ten biznes?

0
1580

Jeśli myślisz nad założeniem własnego biznesu, to mamy dla Ciebie pewną inspirację.

Zainwestuj w firmę sprzątającą. Okazuje się, że to jedna z branż przyszłości, która właśnie teraz przeżywa w Polsce ogromny rozwój. Rzeczywiście, do jej prowadzenia może nie wystarczyć Ci mop i szczotka, ale odpowiednie przygotowanie nie powinno sprawić Ci większego problemu.

Inwestycja w czysty biznes

Okazuje się, że start firmy sprzątającej kosztować Cię będzie nie więcej niż 10 000 złotych. Za tyle kupisz nie tylko profesjonalne środki czystości, ale również szczotki, odkurzacze, myjkę ciśnieniową i inne akcesoria, które będą służyć zapewnieniu porządku na danej powierzchni.

Dobrym rozwiązaniem jest nastawienie się na stworzenie oferty, która celować będzie do odbiorców biznesowych. O wiele bardziej opłacalne jest profesjonalne sprzątanie biur aniżeli domów prywatnych. Kilka stałych umów pozwoli Ci utrzymać firmę na dobrym poziomie.

Zatrudnienie pracowników

Ciekawostką jest fakt, że do tej pory osoby, które zatrudniane były w roli sprzątacza, nie były do tego uprzednio w żaden sposób przygotowywane. Każdy z nas doskonale wie, jak myć podłogę, czyścić okna czy sprzątać kuchnię.

Dzisiaj wiele się zmienia. Warto więc zainwestować w profesjonalne kursy i szkolenia dla zatrudnionej kadry. Kiedy wpiszesz w wyszukiwarkę hasło typu „sprzątanie warszawa”, bez problemu znajdziesz fachowców, którzy wdrożą w ten rynek Twoich pracowników. Liczy się technika sprzątania określonych powierzchni oraz obsługa specjalistycznych sprzętów. Warto również zadbać o kadrę, która będzie posiadać uprawnienia do realizacji prac na wysokościach. Przydaje się to do rozszerzenia oferty biznesowej o usługi mycia okien, elewacji czy innych prac porządkowych, jakie wykonywane mają być na drabinach – za pracę na wysokościach uznaje się taką, która odbywa się już metr ponad ziemią.

Jak pozyskać klientów?

Dzisiaj zapotrzebowanie na usługi sprzątania powierzchni biurowych w Polsce jest ogromne. Trzeba do tego dodać, że konkurencja nadal jest niewielka. Warto wyróżniać się na jej tle profesjonalizmem i elastycznością względem proponowanej współpracy. Pamiętajmy, że to zleceniodawca dyktuje warunki odnośnie prac, jakie mają być wykonywane, terminu czy pory dnia. My jako specjaliści możemy jedynie służyć w tych kwestiach radą.

Należy zaistnieć w sieci. Okazuje się, że większość zarządców powierzchni biurowych właśnie w internecie szuka tego rodzaju profesjonalistów. Pomocna okaże się platforma HOJO Clean, dzięki której zleceniodawcy mogą znaleźć specjalistów nie tylko do konkretnych, jednorazowych zadań, ale również stałej współpracy według wytyczonego harmonogramu. Platforma ta daje szansę wsparcia, uzyskania wysokiego prestiżu w branży, ale również łatwiejszego wyszukiwania. W wyszukiwarce na hasło „sprzątanie warszawa” właśnie takie wyświetlają się w pierwszej kolejności.

Większą liczbę potencjalnych klientów zapewnią także specjalne certyfikaty. Takie bez problemu można zdobyć, zachowując pełen profesjonalizm i wysoką jakość świadczonych usług. W tej branży nie ma miejsca na „fuszerkę”. Aby zdobyć wysoką pozycję na rynku, powierzone zadanie trzeba realizować na najwyższym poziomie, zgodnie ze standardami bezpieczeństwa oraz higieny.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ