Ekonomia dużej skali

0
1377

W ekonomii duży producent zawsze ma znacznie większe możliwości oddziaływania na rynek. Z tego powodu na większości rynków mamy do czynienia z konsolidacjami, które pozwalają na korzystanie z bardziej rozbudowanych rynków, na których działały dwie łączące się firmy. Dodatkowo duża firma posiada większe środki, jakie może przeznaczyć na promowanie marki, czy poszczególnych produktów. Duże podmioty gospodarcze mogą również korzystać z tak zwanego efektu skali. Jest to możliwość ustalania znacznie mniejszych cen i uzyskiwanie zysków, dzięki produkowaniu bardzo dużych ilości produktów. Przy takiej produkcji nawet niska marża jest w stanie zapewnić nam możliwości uzyskania odpowiednio dużych zysków. Jest to tak zwany efekt skali. Wiele firm stosuje taką metodę działania, choćby w celu uzyskania możliwości konkurowania cenowego z innymi firmami. Ekonomia skali staje się jeszcze ważniejsza na globalnym rynku. Klienci na całym świecie coraz częściej szukają optymalnych jakościowo produktów, ale w maksymalnie niskich cenach. Nastawienie na cenę sprawia, że staje się ona obecnie jednym z najważniejszych czynników, który wpływa na możliwość zdobywania rynków oraz wzbudzania zainteresowania produktami dużej liczny konsumentów.

http://www.komech.pl/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ