Czy na małym blogu można zarabiać?

0
131

Małe blogi podobnie jak wielkie mogą zarabiać na reklamach np. AdSense pod warunkiem, że ich treści kwalifikują się do zarabiania. Jeśli ktoś nie chce u siebie reklam AdSense może wybrać inne reklamy np. Onetkontekst czy Adkontekst. Reklamy na swoim blogu można umieścić od początku jego istnienia i teoretycznie na nim zarabiać, ale tylko teoretycznie, bo rzeczywistość jest brutalna. Nie ma czytelników, nie ma kliknięć w reklamy i nie ma zarobku, a nawet jak są to trzeba mieć ich naprawdę sporo, aby coś zarobić. Załóżmy, że mamy miesięcznie tysiąc czytelników, albo nawet kilka tysięcy, wydaje się sporo jak na małego i świeżego bloga, ale pieniądze dostajemy nie za to, że wyświetliła się reklama, tylko za rzeczywiste zainteresowanie reklamą, czyli mówiąc wprost kliknięcia w reklamę. Niestety, ale zazwyczaj kliknięcia te są na poziomie kilku procent, czyli z naszych 1000 czytelników prawdopodobnie w reklamę kliknie kilkudziesięciu. Co w zależności od tematyki bloga da nam kwotę góra kilku złotych. Oczywiście blog to dochód pasywny, ale nie ma co się oszukiwać na reklamach konkretne kwoty zarabiają, tylko duże blogi. Oczywiście reklamy to tylko jeden ze sposobów. Wiele osób prowadzących bloga traktuje go jako narzędzie umożliwiające różne sposoby zarobku i wydaje się, że jest to dobre podejście. Małe blogi nie będą miały kontraktów z firmami, zleceń na reklamowanie produktów wielkich marek czy innych dużych kontraktów. Jednak mogą zapisać się do programów partnerskich najlepiej zgodnych z ich tematyką i na własną rękę reklamować ich produkty i zarabiać na prowizji. Można się też zapisać do amazon czy ceneo. Reflinki, PPD, skrócone linki blog umożliwia wiele sposobów zarabiania. Jednak jeśli będzie on mały i mało odwiedzany to i wpływy nie będą duże. Wszystko sprowadza się do jednego popularności bloga im więcej użytkowników tym większe zarobki i to z każdego sposobu. Zawsze jest większa szansa, że kliknięcia czy dokonania zakupu z reflinka jeśli bloga odwiedza 10 000, a nie 100. Drugą kwestią jest „moc przekonywania” i oczywiście tematyka bloga. Warto jest poświęcić czas na promowanie swojego bloga, bo to zawsze da efekty. Z blogiem jest jak z produktem może być bardzo dobry, ale jeśli nie jest odpowiednio reklamowany to się na nim nie zarobi, bo ludzie po prostu nie będą o nim wiedzieć. Nasze treści mogą być wspaniałe, ale co z tego skoro nikt do nich nie dotrze. I na koniec warto dodać, że panuje niepisana zasada, nie reklamuj i nie wciskaj innym czegoś czego sam byś nie kupił. Czy ktoś będzie jest przestrzegał czy nie to już jego sprawa.

leaderservice.pl/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ