Co należy zabrać ze sobą na siłownię?

0
143
siłownia

Pierwsze wizyty w klubie fitness mogą być nieco stresujące. Nowe miejsce i nowe wyzwania staną się bardziej przyjazne, gdy zabierzesz ze sobą niezbędny ekwipunek. Dodatkowo plecak lub sportową torbę warto przygotować wcześniej – lepsza zorganizowanie pozwoli Ci na zaoszczędzenie cennego czasu, również tego spędzanego na siłowni.

Wygodne ubrania

Rzecz oczywista, że na siłowni nie należy przebywać w odzieży krepującej ruchy, uciskającej lub obcierającej, gdyż negatywnie wpłynie to na efektywność treningu. Należy pamiętać nie tylko o wygodnych spodniach i koszulce, ale również bieliźnie i skarpetkach. Odpowiednio dopasowany biustonosz uchroni piersi przed dyskomfortem związanym z niekontrolowanym przemieszczaniem, a odpowiednie skarpetki zapobiegną nadmiernemu poceniu się stóp, ewentualnym obtarciom i pęcherzom. W kwestii doboru ubioru panuje dowolność – nie ma potrzeby kupowania wyłącznie markowych dresów, warto jednak wybierać odzież zaprojektowaną dla osób aktywnych, gdyż częste pranie i intensywna eksploatacja mogą szybko doprowadzić do zniszczenia zwykłych dresów. Producenci ubrań dla kobiet aktywnych oferują całe bogactwo fasonów i kolorów, każda pani znajdzie coś w czym będzie czuła się swobodnie i atrakcyjnie.

Odpowiednio dopasowane obuwie

Buty, podobnie jak ubrania nie mogą w żaden sposób powodować dyskomfortów ani krępować lub utrudniać ruchów. Kwestią kluczową jest odpowiednie dopasowanie – obuwie nie może być ani zbyt duże ani zbyt ciasne. Powinno natomiast posiadać odpowiednio elastyczną i niezbyt cienką podeszwę. Zdecydowanie odradzam odwiedziny klubu fitness w klapkach czy tenisówkach, gdyż w ten sposób zdecydowanie bardziej narażamy się na ryzyko kontuzji. Wybór firmowego obuwia z najwyższej półki nie jest absolutnie wymogiem, warto jednak wybierać buty zaprojektowane dla osób aktywnych ze względu na ich większą trwałość – zwykłe obuwie może nie wytrzymać zbyt intensywnych sesji treningowych.

co zabrać na siłownię - porady

Ręcznik

Wiele osób zapomina, aby zabrać ze sobą ręcznik, który przydaje się zwłaszcza wtedy gdy temperatura za oknem wzrasta. Ręcznik ten może być przydatny nie tylko do ścierania potu z czoła, ale również do położenie na przyrząd lub ławkę, na których będziemy ćwiczyć.

Coś do picia

Warto kupić sobie bidon, w którym będzie można przygotować napój z BCAA lub zabierać ze sobą butelkę wody mineralnej. Odradzam zwłaszcza początkującym paniom, nie obciążonym bardzo dużym wysiłkiem fizycznym, napoje izotoniczne bądź też nafaszerowane cukrem napoje energetyczne. Lepszym wyjściem będzie niegazowana woda mineralna. W przypadku, gdy do godziny po wysiłku nie ma możliwości skonsumowania pełnowartościowego posiłku dobrze mieć ze sobą potreningową przekąskę – np. porcję białka i banana.

Artykuły higieniczne

Nie wszyscy decydują się, aby wziąć prysznic w klubie, niektórzy wolą zrobić to w domu. Jeżeli jednak należysz do osób, które korzystają z łazienki na siłowni, pamiętaj o zabraniu ze sobą klapek kąpielowych a także artykułów higienicznych (szamponu, żelu pod prysznic, etc. ) Z innych artykułów kosmetycznych mogą się z pewnością przydać chusteczki higieniczne, nawilżane chusteczki, antyperspirant a także kosmetyki do makijażu.

Rękawiczki

W początkowych etapach treningów, gdy używane obciążenia nie są zbyt duże to nie ma potrzeby zaopatrywania się w specjalistyczne rękawiczki. Chyba że skóra na naszych dłoniach jest wyjątkowo delikatna i posiadamy tendencje do tworzenia się odcisków czy nagniotków. Kupując rękawiczki należy dopasować je do rozmiaru dłoni – przede wszystkim nie mogą być zbyt ciasne.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ